آیا پلاگین‌های وردپرسی برای Trouble Ticket گزینه خوبی هستند؟

یکی از نیازهای اکثر شرکت‌های تولید کننده یا ارائه دهنده محصولات و خدمات داشتن یک سیستم پشتیبانی مناسب است. بدون یک سیستم مکانیزه خوب و کارآمد، پشتیبانی از مشتریان و پاسخگویی به درخواست‌های آنها سخت می‌شود. سیستم‌های مکانیزه پشتیبانی با نام‌هایی مثل Trouble Ticket و Help Desk شناخته می‌شوند. در انتخاب یک نرم‌افزار Trouble Ticket کد باز و یا رایگان دو نوع انتخاب وجود دارد: نرم‌افزارهای خیلی کوچک و جمع جور و نرم‌افزارهای کامل و حرفه‌ای. در ادامه چند Plugin وردپرسی را به عنوان نمایندگان گروه اول بررسی می‌کنیم، با این ذهنیت که می‌خواهیم سیستم پشتیبانی یک شرکت با چند محصول، چند کارشناس پشتیبانی و تعدادی مشتری عمدتاً تازه وارد را با استفاده از نرم‌افزارهای کد باز و یا رایگان مکانیزه کنیم.

پلاگین‌های WordPress مخصوص سیستم‌های پشتیبانی

WATS (نسخه رایگان) امکان ثبت درخواست از Front End را ندارد، کاربر به صفحه Admin مراجعه می‌کند. امکانات دیگری مثل internal comment و ارسال ایمیل هم فقط در نسخه پولی (۵۰ یورویی) موجود است.

WP Ticket امکانات خوبی دارد. ولی کاربران صفحه dashboard ندارند و نمی‌توانند درخواست‌های قبلی خودشان را ببینند.

WP Support Plus Responsive Ticket System امکان انتخاب محصول یا صف ندارد.

Sola Support Tickets نسخه رایگان آن فاقد برخی امکانات است. مثلاً الصاق فایل ندارد و فاقد امکان انتخاب محصول است. نسخه پولی آن ۳۰ دلار است.

WP Support Ticket امکان انتخاب محصول یا department ندارد.

Support Ticket مثل قبلی امکان انتخاب محصول یا department ندارد.

موارد Support Ticket System و Memoria Ticket System و خیلی موارد دیگر هم به نحوی فاقد امکانات لازم هست. به طور کلی در اکثر مواقع استفاده از آنها ممکن است باعث شلوغی و به هم ریختگی وردپرس شود. مثلاً بعضی از آنها از همان ساختارهای Post و Comment وردپرس استفاده می‌کنند که باعث می‌شود مدیریت وردپرس سخت شود. نسخه‌های پولی آنها خیلی گرانقیمت نیستند. در حد ۲۰ الی ۱۰۰ دلار. به نظر می‌آید که همه pluginهایی که اجبار به استفاده از user/pass دارند به ناچار باید از صفحه Admin استفاده کنند که اصلاً ایده خوبی نیست.

نتیجه گیری این که استفاده از پلاگین‌های ورپرس به عنوان سیستم پشتیبانی شرکت‌ها فقط وقتی مناسب است که تنوع محصولات شرکت در حد یک یا دو مورد باشد و توقع خیلی کمی از سیستم trouble ticket وجود داشته باشد. نسخه‌های رایگان و بعضاً پولی این طور پلاگین‌ها فاقد امکاناتی مثل انتخاب محصول و department یا امکان note داخلی  یا صفحه dashboard اختصاصی مشتریان هستند و در بیشتر مواقع هم تفکیک آنها از امکانات داخلی وردپرس (اگر از نسخه یکسانی برای مدیریت وب‌سایت شرکت استفاده می‌کنید) کار ساده‌ای نیست. پس یا باید نسخه پولی آنها خریداری شود (که در خیلی از مواقع جوابگو هم نیست) یا این که به فکر یک سیستم جایگزین بود.

چهارمین سالگرد شروع به کار پایسا

چهار سال پیش در چنین روزی پایسا فعالیت خودش را شروع کرد. عمده کارهایی که از آن زمان تاکنون انجام شده نرم افزارهای سفارش مشتری بوده ولی تمرکز به خصوصی هم روی نرم افزارهای Trouble Ticket وجود داشته است. در همین راستان نرم افزار روناس تولید شده و سرویس رودسک معرفی گردیده است. در طول این چهار سال تجارب بسیار گرانبهایی به دست آوردیم. مشتریان راضی و بعضاً ناراضی داشته ایم. دیدگاهمان به بازار تولید نرم افزار کامل تر شده و بسیاری تجارب تلخ و شیرین دیگر. به این نکته امیدواریم که با وجود کم تجربگی و خامی بسیاری از شرکت ها و مشتری ها و با وجود شرایط خیلی بد اقتصادی و کاری جامعه بتوانیم باز هم به کارمان ادامه دهیم.

 anniversary

پی نوشت:

راه اندازی مجدد بخش دریافت نسخه دموی نرم‌افزار ارسال فکس گروهی سیهاپ

نرم‌افزار ارسال فکس گروهی «سیهاپ» برای ارسال انبوه فکس و بازاریابی به کمک فکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار توسط شرکت پایسا تولید شده و نسخه نمایشی آن برای استفاده از کاربران تهیه شده است. دریافت خودکار این نرم‌افزار از طریق وب‌سایت شرکت پایسا مدتی دچار مشکل شده بود. هم اکنون این مشکل برطرف شده و امکان دریافت خودکار نسخه دمو مجدداً فراهم گردیده است. لطفاً برای دریافت نسخه دمو به این آدرس مراجعه فرمایید. اطلاعات بیشتر راجع به سامانه ارسال فکس گروهی سیهاپ در این لینک موجود است.

 

fax

به روز رسانی وب‌سایت پایسا

وب‌سایت پایسا از موتور سی‌ام‌اس Orchard CMS به WordPress انتقال یافت. هم زمان با این جابجایی Theme وب‌سایت نیز به روز رسانی گردید. وبلاگ قدیمی و بخش مقالات در هم ادغام شده و تبدیل به وبلاگ جدید شدند. Feed بخش مقالات برداشته شده و مطالب آن دیگر حالت دنباله‌دار نخواهند داشت. هر سه Feed قبلی وب‌سایت برداشته شده و به جای آن آدرس Feed زیر قرار داده شد. خواهشمند است اگر دنبال کننده مطالب وب‌سایت پایسا بوده‌اید و همچنان به دنبال کردن آنها علاقمند هستید از آدرس جدید استفاده کنید:

 

http://www.paysa.ir/feed/

 

البته هنوز انتقال Commentهای قبلی به ساختار جدید کامل نشده است. این کار و رفع اشکالات احتمالی به تدریج انجام خواهد شد.

Orchard CMS یک CMS دات‌نتی است که دارای امکانات خوبی است ولی جامعه کاربری کوچکی داشته، developerهای آن کم هستند، منابع و افزونه‌های ناچیزی (در مقابل WordPress) دارد و پیچیدگی کار با آن نسبتاً بالاست. البته بخشی از این پیچیدگی مربوط به این است که Orchard CMS یک CMS کامل و هم رده Drupal به حساب می‌آید و نباید با WordPress مقایسه شود.

وب‌سایت پایسا که در اوایل کار در سال ۱۳۹۰ در دامنه FardaPardaz.com نگهداری می‌شد فقط شامل چند صفحه html استاتیک بود. بعد از مدتی از موتور وبلاگ دات نتی ‌BlogEngine.Net برای host وبلاگ‌های آن استفاده شد. سپس در اردیبهشت ۱۳۹۳ موتور سایت به Orchard CMS تبدیل یافت. و امروز نیز Orchard CMS به WordPress تغییر یافت.

paysa-wordpress

نوروز ۱۳۹۴

یک بار دیگر نوروز فرا رسید. این رویداد باستانی را به عموم همکاران، مشتریان، شرکا و خانواده‌های آنان تبریک می‌گوییم. امید آن که سال ۱۳۹۴ سالی پر از سلامت، شادی و موفقیت برای همه ما باشد.

افتتاح وب‌سایت AutoAdvisor.ir

وب‌سایت بررسی و مقایسه اطلاعات خودروهای بازار ایران به نام AutoAdvisor.ir شروع به کار کرد. طراحی و پیاده‌سازی این وب‌سایت توسط پایسا انجام گرفته است. در AutoAdvisor.ir خودروهای مختلف بازار ایران در رده‌های قیمتی مختلف مورد بررسی قرار گرفته و توسط کاربران آن امتیازدهی می‌شوند. وظیفه اصلی این وب‌سایت جمع‌آوری نظرات و دیدگاه‌های افراد و کاربران مختلف در مورد خودروهای موجود در بازار ایران است.

شروع استفاده آزمایشی از سیستم رژیم درمانی آرتین

استفاده آزمایشی از سیستم رژیم درمانی آرتین شروع شد. این سیستم در سه بخش اصلی اتوماسیون داخلی، رژیم درمانی و بیماران اینترنتی توسعه یافته است.

بخش اتوماسیون داخلی شامل زیر بخش‌های تشکیل پرونده، ثبت و پیگیری سوابق بیماری، ویزیت پزشک، ثبت و پیگیری سوابق قد و وزن، نوبت دهی، ارسال اطلاع رسانی، کلیه اطلاعات مالی و تمامی اطلاعات مربوط به دستگاه‌ها و رزواسیون آنها می‌باشد. بخش رژیم درمانی شامل زیر بخش‌های انتخاب و تجویز رژیم مناسب بیماران و ثبت سوابق رژیم درمانی آنها می‌باشد. بخش بیماران اینترنتی شامل زیر بخش‌های ثبت نام اینترنتی بیماران، پرداخت‌های اینترنتی و دسترسی به سوابق شخصی می‌باشد.

سیستم رژیم درمانی آرتین به سفارش کلینیک رژیم درمانی آرتین به صورت تحت وب توسعه یافته و به طور هم زمان از کلیه شعب آن مورد استفاده می‌باشد. این سیستم بر اساس فناوری ASP.NET MVC توسعه یافته است.

به روز رسانی رودسک با نسخه جدید

سرویس ابری Help Desk رودسک که از طریق دامنه http://rodesk.ir ارائه می‌گردد با نسخه جدید (۱٫۱۳) به روز گردید. در این نسخه برخی اشکالات برطرف و برخی اصلاحات نیز اعمال شده است. همچنین برخی امکانات جدید نیز افزوده شد. فهرست همه موارد به شرح زیر است:

  • ایجاد داده‌های اولیه در ایجاد هر اشتراک جدید. به این ترتیب کاربران می‌توانند خیلی سریع‌تر کارشان را شروع کنند
  • بهبود نمایش خطا
  • ارتقا زیر ساخت فنی سیستم به آخرین فناوری‌های مربوطه
  • رفع برخی ایرادات در ظاهر کاربری برنامه
  • رفع مشکل عدم ارسال ایمیل در هنگام ثبت نام
  • اضافه کردن اعتبار سنجی سمت کاربر
  • کنترل امنیتی روی فایل‌های الصاقی
  • رفع مشکل عدم نمایش گزارشات
  • بهبود سرعت صفحات راهنمای سیستم
  • رفع مشکل امنیتی دسترسی غیر مجاز به برخی اطلاعات
  • ارسال ایمیل با استفاده از مکانیزم صف و در نتیجه به حداقل رسیدن زمان ارسال ایمیل

در همین راستا برای نمایش هر چه بهتر امکانات «رو-دسک» نسخه‌های اختصاصی دمو و تست ایجاد گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر این لینک را مشاهده فرمایید. همچنین برای آن که کاربران راحت‌تر بتوانند در سیستم ثبت نام نمایند یک ویدئوی آموزش ثبت نام در رودسک تهیه شده است که از طریق این لینک قابل مشاهده است. علاوه بر اینها، یک مورد کاربری مطالعاتی برای بررسی دقیق کاربرد سیستم ایجاد گردید. مطالعه این مورد کاربری از طریق این لینک امکان پذیر است.

ایجاد سیستم اختصاصی دمو و سیستم اختصاصی تست برای رودسک

سیستم Help Desk ابری «رو-دسک» به سیستم‌های اختصاصی دمو و تست مجهز شد.

هدف زیر سیستم دمو این است که کاربران بتوانند سیستم را با اطلاعات کامل و واقعی مشاهده نموده و کارکرد واقعی سیستم را بهتر درک کنند. سیستم دمو بر اساس مورد کارکرد واقعی واحد پشتیبانی فناوری اطلاعات یک اداره فرضی پر شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به این مورد کارکرد و اطلاعات استفاده از سیستم به این لینک (بخش سیستم دمو) مراجعه کنید. سیستم دمو به صورت فقط خواندنی می‌باشد.

هدف زیر سیستم تست استفاده عملی کاربران از سیستم است. کاربران می‌توانند بدون نگرانی از ایجاد اشکال و ایراد در سیستم، هر نوع اطلاعات را به سیستم اضافه یا حذف نمایند. جهت مشاهده اطلاعات ورود به سیستم، این لینک (بخش سیستم تست) را کلیک کنید.

در صورتی که نیاز شما بیش از سیستم دمو و سیستم تست است، به سادگی می‌توانید در سامانه «رو-دسک» به صورت آزمایشی و صد در صد رایگان ثبت نام کرده و سیستم را به صورت کامل مورد تست و بررسی قرار دهید.